وبلاگ رهپویان شریف

وبلاگ آموزشی،خبری،تحلیلی
nofollow

رهپویان شریف درقاب تصویر

آخرین نظرات
  • ۷ مهر ۹۵، ۰۶:۴۳ - علیرضا برق
    B
  • ۱۰ فروردين ۹۵، ۱۲:۱۶ - علی رضا
    سلام
محل لوگوی شما

به روایت تصویر

تابلو سلامت

فراگیر شدن فضای مجازی در بین خانواده‌ها و استفاده از آن در بین نسل جوان و حتی نوجوان باعث شده دنیای مجازی پررنگ تر از دنیای واقعی خودنمایی کند، تاحدی که دیگر برای گرفتن تصمیمات بزرگ هم به آن متوسل می شوند و از آن راه چاره می خواهند مانند پدیده ازدواج.
این روزها در فضاهای مجازی، کانالها و سایت‌هایی به چشم می‌خورد که به راحتی بعضی افراد در این فضاها آینده خود را رقم می‌زنند. بسیارهستند دختران و پسرانی که برای کسب خوشبختی و یافتن همراه زندگی، هر روز به سایت‌های همسان‌گزینی مراجعه می کنند، فضایی که شاید انتهایش به انتخاب همسر ختم نشود.
کانال های تلگرامی «خواستاگرام آقایان» و «خواستاگرام بانوان»، تنها دو نمونه از کانال هایی هستند که از چند ماه پیش در این نرم افزار موبایلی فعالیت خود را آغاز کرده اند. این کانال ها امروز در مجموع بیش از ۴۰ هزار عضو دارند. اعضایی که به امید پیدا کردن همسر مناسب، عکس و اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند.
 هرچند که مدیران این کانال‌ها همواره از مجوز داشتن و قانونی بودن کارشان دم می زنند اما مسئولان اصلی اعطای مجوز به اینگونه موسسات این مسئله را رد می کنند. 

آشنایی در سایت‌های همسریابی اینترنتی حتی اگر با نظارت نهادهای واقعی هم صورت گیرد چون براساس آگاهی نیست معمولا به ازدواج ختم نشده یا موفق نخواهد بود. از سوی دیگر این مسأله می‌تواند به سوء‌استفاده‌های عاطفی از یک قشر خاص منجر شود.

دراین خصوص مژگان نیکنام دکترای روانشناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: والدین باید اعتماد به نفس فرزندانشان را بالا برده و برای انتخاب همسر اجازه دهند آنها خود را با تعاملاتشان در جامعه مطرح کنند. این واقعیت را نمی توان انکار کرد که به طور کلی افراد حاضر در دنیای مجازی میزان کم رویی و درونگرایی بیشتری دارند و شاید دلیل همسریابی مجازیشان همین مسئله در دنیای واقعی باشد.

تهیه وتنظیم : مهدی حیدرپور

روابط عمومی رهپویان شریف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
http://bayanbox.ir/view/4159571295653715246/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DB%8C.jpg