وبلاگ رهپویان شریف

وبلاگ آموزشی،خبری،تحلیلی
nofollow

رهپویان شریف درقاب تصویر

آخرین نظرات
  • ۷ مهر ۹۵، ۰۶:۴۳ - علیرضا برق
    B
  • ۱۰ فروردين ۹۵، ۱۲:۱۶ - علی رضا
    سلام
محل لوگوی شما

به روایت تصویر

تابلو سلامت

درآستانه ماه مبارک شعبان، بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، کار خود را آغاز نمود و علاقمندان کتاب و کتابخوانی همچون سال های گذشته حضور پرشوری را از خود به معرض نمایش گذاشتند .

اما بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نسبت به سال های گذشته اتفاق غیر منتظره ای را برای علاقمندان به کتاب رقم زد ،چرا که محل برگزاری نمایشگاه کتاب از مصلای تهران به شهر آفتاب ، واقع در جاده تهران- قم، مجاور بارگاه امام خمینی(ره) تغییر مکان داد .

این تغییر مکان برای خیلی از ناشران غیر منتظره و در این حال پر از چالش و دغدغه بود.

 به واقع دغدغه از آن حیث که چه وضعیتی نمایشگاه امسال از نظر بازدیدکننده و نحوه برگزاری نسبت به سالهای گذشته خواهد داشت.

در این بین یکی از ناشران برتر حوزه پزشکی ایران، موسسه انتشاراتی رهپویان شریف است که در بخش کتب دانشگاهی ، سالن 106، غرفه 194 مستقر می باشد.

حال روابط عمومی موسسه از مسائل و مشکلات نمایشگاه شهر آفتاب سخن به میان آورده که در ادامه می خوانیم.

به گزارش روابط عمومی رهپویان شریف، نمایشگاهی که از مصلای تهران به شهرآفتاب کوچ کرده و سبب شده جدا از شوق قدم زدن در راهروها و غرفه های فرهنگی‌ترین نمایشگاه ایران، بسیاری بخواهند ببیند شهر آفتاب یا همان شهر نمایشگاهی ایران چگونه است؟

به واقع بایستی گفت: شهر آفتاب برای کسانی که برای اولین بار پای به آن می‌گذارند مانند یک شهر ناشناخته است. پس احتیاج است که تابلوهای راهنما و یا افراد شما را راهنمایی کنند که البته این راهنمایی وجود ندارد و به جز چند تابلو مبهم چیز دیگری در اختیار بازدیدکنندگان برای رسیدن به مقصد قرارار نگرفته است.

اما هرچند فضای بیرونی نمایشگاه بسیار زیبا و دلنشین است، نبود فقدان زیر ساخت‌های مناسب از جمله راه‌های ارتباطی و کمبود سرویس‌های بهداشتی، رستوران و ... سبب می شود تا این مکان نیز برای بازدیدکنندگان مشکلات فراوانی را به همراه داشته باشد.

علاوه براین از زمانی که برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب قطعی شد، موضوع عوارضی تهران – قم به عنوان یک معضل مطرح شد. در این بین شهردار تهران و اعضای شورای شهر درخواست تغییر مکان عوارضی جهت سهولت در تردد و کم شدن ترافیک را داشتند. موضوعی که هنوز اجرایی نشده است.

نکته قابل تعمل اینکه، با توجه به افتتاح نمایشگاه شهر آفتاب ، چند روز پیش توسط ریاست محترم جمهوری و وزیر ارشاد ، اماهمچنان کارگران مشغول کار هستند و این نشان می‌دهد که شهر آفتاب هنوز به طور کامل آماده پذیرایی از مراجعه کنندگان نیست .

علاوه بر این با ورود به نمایشگاه با سردرگمی خاصی مواجهه می شوید، چرا که نه نقشه نمایشگاه و نه لیست کتابها در اختیار شما قرار داده می شود. ذ  

در این خصوص بایستی به این نکته اشاره نمودکه : اولین کار یک نمایشگاه حرفه‌ای در چنین مواقعی تهیه لیست کتاب‌ها و انتشارات قبل از رفتن به نمایشگاه است و بعد از اطلاعات نمایشگاه نام راهرو و محل استقرار سوال می‌کنند اما چه اطلاعاتی ! به دلیل اینکه این نمایشگاه برای اولین سال است که در شهرآفتاب برگزار می‌‎شود خود اطلاعات نمایشگاه هم اطلاع چندانی از نمایشگاه ندارد.

جالب تر اینکه انتشارات مطرح مانند رهپویان شریف به دلیل کمبود جا با حجم زیاد جمعیت روبرو می شوند، که جوابگویی به مشتریان برای واحد داوطلبان ، فروش و روابط عمومی را با مشکل مواجهه کرده است.

علاوه براین انتشارات علمی فرهنگی برخلاف اینکه در سالن عمومی باشند در بخش ملل هستند و همین باعث می‌شود برای پیدا کردن این انتشارات با مشکلات فراوانی روبرو شوید. نکته جالب این است که در کنار بخش ملل، بخش بین الملل هم وجود دارد که سرگردانی را دو چندان می‌کند. و چند مشکل ریز و درشت دیگر که بازگو نکردن آنها بهتر از بازگو نمودن آنها است.

درپایان و به نظر نگارنده : مراجعات و مشاهدات از شهر آفتاب نشان می‌دهد که هنوز این محل به آمادگی 100 درصد نرسیده و شهر آفتاب برای سال اول با کاستی‌های فراوانی روبروست اما اصل برگزاری نمایشگاه و برپایی مستقل آن را باید به فال نیک گرفت و امید داشت در سال‌های آینده با نمایشگاهی با اشکالات کمتر روبرو شویم. 

 تهیه و تنظیم : مهدی حیدرپور

روابط عمومی و تبلیغات رهپویان شریف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
http://bayanbox.ir/view/4159571295653715246/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DB%8C.jpg