وبلاگ رهپویان شریف

وبلاگ آموزشی،خبری،تحلیلی
nofollow

رهپویان شریف درقاب تصویر

آخرین نظرات
  • ۷ مهر ۹۵، ۰۶:۴۳ - علیرضا برق
    B
  • ۱۰ فروردين ۹۵، ۱۲:۱۶ - علی رضا
    سلام
محل لوگوی شما

به روایت تصویر

تابلو سلامت

ازجمله ویژگیهای فطری تمامی موجودات جهان غریزه پاکیزگی و میل به نظافت می باشد و انسان نیز به عنوان اشرف مخلوقات به طور ذاتی به سلامتی و تامین تندرستی خود علاقه مند است 

بهداشت در واقع زیر بنای فعالیتهای اقتصادی و پیشرفتهای اجتماعی یک ملت است و سلامت جامعه در گرو رعایت اصول بهداشتی می باشد و جامعه سالم و تندرست می تواند از منافع خود دفاع، و حقوق خود را کسب کند.

بدین منظورسازمان جهانی بهداشت در جهت پیشگیری،شناسایی و واکنش به شیوع بیماریها7اوریل را روز جهانی بهداشت نامگذاری کردند.

به گزارش روابط عمومی رهپویان شریف،روز جهانی بهداشت همه ساله روز 18 فروردین(7 آوریل) به عنوان روز جهانی بهداشت در کشور های مختلف جهان گرامی داشته می شود . در چنین روزی در سال 1948 میلادی در نیویورک، نخستین اساسنامه ی کنفرانس بین المللی بهداشت از سوی سازمان بهداشت جهانی تدوین گردید.همچنین در ژوئن همان سال نخستین مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی در ژنو با حضور نمایندگان بیش از شصت و یک کشور جهان تشکیل شد . از آن سال به بعد همه ساله چنین روزی به عنوان روز جهانی بهداشت در کشورهای مختلف گرامی داشته می شود .

دراین بین در ایران روز 18 فروردین روز سلامت و 24-17فروردین ، هفته سلامت نام گذاری شده است .

حال آنکه بحث مهم در این میان اهداف بهداشتی روز جهانی بهداشت را بایستی یادآور شد که به طور خلاصه اهداف بهداشتی به شرح ذیل است:

 1- سالم سازی محیط زیست .

 2- کنترل بیماری های واگیردار .

 3- آموزش بهداشت عمومی .

 4- ایجاد خدمات پزشکی و پرستاری برای تشخیص و درمان بیماری ها .

 5- ایجاد و توسعه ، یک سیستم اجتماعی که در آن هر فرد از وسایل و امکانات لازم برای سالم ماندن برخوردار باشد تا افراد از حق مسلم خود یعنی سلامت و زندگی طولانی بهره مند و در مواقع بیماری بتوانند از آن خدمات بهره مند شوند .

به نظر نگارنده"مهدی حیدرپور" اگر افراد جامعه نکات بهداشتی را رعایت کنند، بهداشت جامعه نیز تامین خواهد شد. بنابراین هر فردی در این کار سهمی دارد؛ انسان ها باید کوشش کنند تا از آلوده ساختن محیط زیست خود مانند هوا، آب، زمین و ... جلوگیری نمایند و از گسترش بیماری های واگیردار با رعایت اصول بهداشتی جلوگیری به عمل آورند.

درپایان امیداست سال جاری سالی پراز بهبودی و سلامتی جسمی و روحی برای شهروندان گرامی باشد و وزارت بهداشت در راستای اهداف و چشم انداز سلامت کشور و در فراهم کردن حداکثر امکانات بهداشتی و سلامتی آحادجامعه گام های اساسی بردارد.

تهیه و تنظیم : مهدی حیدرپور

روابط عمومی وتبلیغات رهپویان شریف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
http://bayanbox.ir/view/4159571295653715246/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DB%8C.jpg