وبلاگ رهپویان شریف

وبلاگ آموزشی،خبری،تحلیلی
nofollow

رهپویان شریف درقاب تصویر

آخرین نظرات
  • ۷ مهر ۹۵، ۰۶:۴۳ - علیرضا برق
    B
  • ۱۰ فروردين ۹۵، ۱۲:۱۶ - علی رضا
    سلام
محل لوگوی شما

به روایت تصویر

تابلو سلامت

 شناخت ابعاد وجودی انسان آن‌قدر جذاب است که رشته‌ های پزشکی را به یک از پرطرف‌دارترین رشته‌های منتخب در بین جوانان ایرانی تبدیل کرده است.

حال آنکه قبولی در رشته های پزشکی زحمت فراوان ، برنامه ریزی منسجم و همت عالی می خواهد تا به هدف نزدیک و به موفقیت لازم دست یابید.

در این خصوص موسسه رهپویان شریف، که یکی از برترین ناشران حوزه پزشکی کشور و مجری طرح های نوین در زمینه آمادگی آزمون های بورد تخصصی رزیدنتی و یکی از موفق ترین برگزارکنندگان آموزش های آنلاین در کشور می باشد، در راه نیل به اهداف عالی علمی شما چند توصیه ی کلیدی را در این یاداشت جمع آوری نموده تا شمار کاربران با مطاله آن بتوانید درصد موفقیت خود را بالا ببرید .

نکات کلیدی که در ادامه می خوانید براساس نظر اساتید،مدرسین و محققین حوزه آموزش و پرورش کشور جمع آوری شده است.

توکل برخدا: 

توکل یعنی اینکه تلاش و کوششت را بکن و تدبیر امور را به خدا بسپار. قرآن کریم می فرماید: «مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ»؛ هر که اتکایش به خدا باشد، خدا برای‏ او کافی است، «إنَّ اٌللهَ یُحِبُّ اٌلْمٌتَوَکِّلِینَ.» خداوند توکل کنندگان را دوست دارد. به هر حال با هر توانایی که دارید به خدا توکل کنید؛ به قول حافظ:

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست   راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش.

توکل بر خدا به شما آرامش می دهد، چیزی که بدان محتاج هستید.

تعیین هدف: 

داشتن هدف به شما انگیزه ی حرکت می دهد و مهمترین عامل برای کسب موفقیت می باشد. وقتی به هدفتان نگاه می کنید انگیزه ی شما برای تلاش و کوشش، مضاعف می شود و این بهترین دستاورد داشتن هدف است.

به واقع برای موفقیت در آزمون، و موفقیت در هر کاری در ابتدا باید هدف واضح و مشخصی داشته باشید. ابتدا خواسته خود را به وضوح مشخص نمائید. اگر برای آزمون های بورد تخصصی رزیدنتی درس می خوانید، تعیین کنید که چه رتبه ای می خواهید کسب نمائید. هدف خود را واضح، مشخص و به زبان حال ساده و به صورت مثبت بنویسید.

به عنوان مثال: رتبه من در امسال 100 است. نوشتن هدف به صورت مقابل مناسب نیست: رتبه من در آزمون امسال 100 خواهد بود.
پشتکار: 

یکی از مهمترین پارامترها برای موفقیت در آزمون داشتن پشتکار است. ممکن است در مدتی که برای آزمون مطالعه می کنید مشکلاتی پیش آید. در این مواقع پشتکار داشته باشید و ادامه دهید. وقتی شما به سمت هدف مشخصی حرکت می کنید، همواره موانعی در مسیر وجود خواهد داشت. با داشتن پشتکار می توانید موانع را رد کرده و در مسیر هدف خود، که در اینجا موفقیت در آزمون بورد تخصصی رزیدنتی و کسب رتبه دلخواه شما است، بمانید.
برنامه ریزی صحیح: 

با یک برنامه ریزی صحیح موفقیت شما در آزمون تضمین می شود. در برنامه ریزی خودتان، مطالعه عمیق و مفهومی، تست زنی، مرورهای به جا و به موقع، شرکت در دوره های آمادگی و .... را بگنجانید. با کسانی که در زمینه برنامه ریزی تحصیلی و برنامه ریزی برای آزمون تجربه دارند مشورت کنید.

به واقع برای رسیدن به هدف باید برنامه ریزی صحیح داشته باشید. (شامل برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت) بدون برنامه ریزی صحیح تلاش های شما نتیجه ی مطلوب نخواهد داشت. برنامه ریزی صحیح، مدیریت زمان را در اختیار شما قرار می دهد و شما را از سردرگمی رها می سازد، مسیر رسیدن به هدف را روشن می سازد و هر زمان شما را متوجه می سازد که تا رسیدن به هدف چه فاصله ای باید طی کنید. توجه داشته باشید که هر فرد باید روش صحیح برنامه ریزی کوتاه مدت (هفتگی) را شخصا فراگیرد و برای خود برنامه بنویسد

درپایان و به نظر نگارتده "مهدی حیدرپور"از تجربیات دیگران استفاده کنید اما تقلید نکنید. هر کس شرایط و توانایی های خاص خودش را دارد و تقلید صرف از روش دیگران کار درستی نیست.

امید است موسسه رهپویان شریف ، شما را در راه نیل به اهداف عالی علمی،همراهی و یاری نماید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
http://bayanbox.ir/view/4159571295653715246/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DB%8C.jpg