وبلاگ رهپویان شریف

وبلاگ آموزشی،خبری،تحلیلی
nofollow

رهپویان شریف درقاب تصویر

آخرین نظرات
  • ۷ مهر ۹۵، ۰۶:۴۳ - علیرضا برق
    B
  • ۱۰ فروردين ۹۵، ۱۲:۱۶ - علی رضا
    سلام
محل لوگوی شما

به روایت تصویر

تابلو سلامت

0

ماه شعبان جویباری از بهشت

ماه شعبان در شمار شریف‌ترین ایّام سال قرار دارد که نه تنها خود شریف است، بلکه بستر ولادت ولیّ مطلق الهی، حضرت بقیةالله(ع) نیز هست. این ماه پر برکت مظین است به ولادت امام حسین(ع)، ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) ولادت امام زین العابدین(ع)، ولادت حضرت علی اکبر(ع) و در پایان ماه شعبان ولادت باسعادت حضرت قائم(عج) را شاهد هستیم ، از این روست که در سخنان پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) نیز به وفور به اهمیّت این ماه اشاره شده است. شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت سید انبیاء صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَ آله منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌کرد و مى‌فرمود شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد بهشت برای او واجب می‌شود.

روزی برای پاسدار

دراین ماه پر خیر و برکت شاهد ولادت امام حسین (ع) هستیم . روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت، دومین فرزند برومند حضرت علی و فاطمه،که درود خدا بر ایشان باد،در خانه ی وحی و ولایت،چشم به جهان گشود.سلمان فارسی می گوید:دیدم که رسول خدا (ص) حسین (ع) را بر زانوی خویش نهاده او را می بوسید و می فرمود: تو بزرگوار و پسر بزرگوار و پدر بزرگوارانی،تو امام و پسر امام و پدر امامان هستی،تو حجت خدا و پسر حجت خدا و پدر حجت های خدایی که نه نفرند و خاتم ایشان،قائم ایشان (امام زمان عج) می باشد.

در کشور عزیزمان و در تقویم رسمی ایران، روز ولادت امام حسین (ع)به نام روز پاسدار نام گذاری شده است .درکتاب جواد محدثی آمده است ،امام خمینی در خصوص روز پاسدار فرموده اند: «نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به حق از بزرگ ترین سنگرهای دفاع از ارزش های الهی نظام ما بوده و خواهد بود». «ای کاش من هم یک پاسدار بودم». «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود». «من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی گردد». «درود بر پاسداران اسلام که با خون خود و مشت های گره کرده خویش، انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند». «من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه ای جز سابقه اسلامی ندارید». «ای پاسدارهای عزیز و ای سربازهای اسلام! در هر جا هستید، از خودتان هم پاسداری کنید، تا به پیروزی بر نفس خودتان و پیروزی بر همه شیاطین نایل شوید». «روز مبارک سوم شعبان المعظم، روز پاسدار است و روز تحقق پاسداری از اسلام، از حقیقت، از مکتب الهی؛ روز تولد بزرگ پاسداری که با خون خود و فرزندان و اصحابش مکتب را زنده کرد

روزی برای جانباز

در روز چهارم ماه شعبان،22اردیبهشت ماه ،شاهد ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)هستیم در چنین روزی، رادمردی از تبار حماسه و شجاعت، پا به عرصه وجود گذاشت. فرزند علی علیه السلام، گرچه در کنار نام حسین و کربلا بهتر شناخته شده است، ولی اگر عرصه های دیگری نیز برای ظهور صفات والای دیگرش بود، بی شک، در آن عرصه ها نیز مانند کربلا خوش می درخشید. از صفت های عالی و متجلی او که در روایت ها برشمرده شده است، می توان به مواردی چون علم، فقاهت، شجاعت، درایت، غیرت، ایمان والا و حتی عرفان اشاره کرد. دست های حضرت عباس علیه السلام، در دفاع از حریم دین و اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله بریده شد. این دست ها بوسه گاه چهار امام معصوم بود. امام علی علیه السلام دستان این تندیس مبارزه و غیرت را در دوران کودکی اش می بوسید. نقل است پس از تولد ایشان، حضرت علی علیه السلام دستان ابوالفضل علیه السلام را بوسیده است. امام حسین علیه السلام نیز هنگامی که این قهرمان حماسه ساز، بر خاک کربلا افتاده بود، پیشانی شکسته و دستان بریده اش را بوسید.

و این روز در تقویم رسمی ایران، بنام روز جانباز نام گذاری شده است. روز جانباز روز جانباز قهرمان کربلا است، جانباز قهرمان کربلا همه صفاتی را که یک پیرو واقعی معصوم باید داشته باشد، دارا بود. او آموزگاری است که چگونگی پیروی از ولایت و جانبازی در راه حقیقت را به دیگران آموخته است. همین امر سبب شده است که در روز قیامت همه شهدا بر مقام و منزلت آن بزرگ مرد تاریخ غطبه بخورند. سالروز ولادت جانباز سترگ کربلا را که مظهر غیرت و شجاعت است به همه پیروان ولایت بویژه جانبازان رشید و دلاور میهنمان تبریک می گوییم. روز جانباز فرصت مناسبی است که نسل امروز ما علاوه بر الگوپذیری از رشادت ها و جانبازی های حضرت عباس(ع) در وقایع دفاع مقدّس و دلاوری ها و شجاعت های جانبازان عزیز و غیرتمند ایران اسلامی به مطالعه بپردازند و درسها و پیامهای زندگی ساز را از متن این تاریخ ماندگار استخراج نمایند.

روز سید عابدان و پیشوای زاهدان

در روز پنجم ماه شعبان،23اردیبهشت ماه،شاهد ولادت امام ذین العابدین (ع) هستیم. نام مبارک آن حضرت، «علی» کنیه‌ی آن حضرت «اباالحسن»، و مشهورترین القابش «زین العابدین» و «سجاد»، نام مادر آنحضرت «شهربانویه» می‌باشد.

درخصوص ولادت امام سجاد (ع)همین بس که : گویی نماز، دلتنگ عبادت اوست و خاک، دلواپسِ سجده هایش! گویی دعا منتظر ترنّم اوست و صحیفه، در انتظار تبسّم دست هایش! گویی جهاد، آیینه ایمان اوست و واژه ها در انتظار جلوه خطبه هایش! گویی شام غریبان، دلواپس ناله های عاشورایی اوست و «زینب علیهاالسلام »، دل نگران زخم دلش! گویی عاشورا منتظر حضور اوست و کربلا منتظر ادامه نگاهش؛ نگاهی که نورانی دیدن و نورانی اندیشیدن را به نسل های خاموش بیاموزد!

روزی برای جوانان

در روز ششم ماه شعبان،24اردیبهشت ماه،شاهد ولادت حضرت علی اکبر (ع) هستیم ، حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین در سال 33 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود. مادر بزرگوار وی لیلا دختر ابی مره است . لیلا برای امام حسین پسری آورد، رشید، دلیر، زیبا، شبیه ترین کس به رسول خدا ، رویش روی رسول، گفتگویش گفتگوی رسول خدا ، هر کسی که آرزوی دیدار رسول خدا را داشت بر چهره پسر لیلا می نگریست، تا آنجا که پدر بزرگوارش می فرماید "هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می شدیم به چهره او می نگریستیم"

حضرت علی اکبر(ع)  در جوانی با ویژگیهای اخلاقی و رفتاری خود نگاه انبوه جوانان را به سوی خود جلب می کرد. آنچه در این فراز از داستان او گفته می شود، نکته هایی است که بی تردید با مطالعه و رد شدن تاثیری بسزا نخواهد داشت، از این رو، باید از سرصبر و تامل بیشتر مطالعه و مرور کنیم و به خاطر بسپاریم. حضرت علی اکبر(ع)  صفات جد خود را می دانست، از این رو، هماره در آینه اخلاق ورفتار او نظر می کرد و خود را بدان صفات می آراست. به هنگام جوانی در میان جمع و با دوستان خود، گشاده رو و شادمان بود .

این روز در تقویم رسمی ایران، روز جوان نام گذاری شده است. از مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی مساله جوانان است که در سخنرانی ها، پیام ها و دیدارهای معظم له مشهود است. بیانات و سخنان پربار ایشان از این جهت برای جوانان جالب، جاذب و درس آموز است که معظم له چه قبل و چه بعد از انقلاب، سال های سال با اقشار مختلف جوانان خصوصاً طلاب و دانشجویان مبارز و مسلمان انقلاب به عنوان یک الگو و راهنمای فکری و عقیدتی و سیاسی مانوس بوده اند و با زبان این نسل پر شور و مسائل و مشکلات و روحیاتشان کاملاً آگاهی و آشنایی دارند. دلیل بر این مدعا، بیانات ایشان در جمع جوانان استان گیلان است: ... من عمرم را در میان جوان ها گذراندم. از دورانی که خودم جوان بودم و با جوان های دانشگاهی که خارج از محیط ما بودند، ارتباط برقرار کردم، تا امروز هم ارتباط من با جوان ها قطع نشده است. بنابراین می دانم حال و هوای جوانی چیست و امروز در فضای جوانی ما چه می گذرد

روز مولود موعود

آخرین امام شیعیان در پانزدهم ماه شعبان 255 ق، علی رغم مراقبت های ویژه مأموران حکومت عباسی، در خانه امام عسکری علیه السلام چشم به جهان گشودند. تولد مخفیانه آن حضرت بی شباهت به تولد حضرت موسی علیه السلام و حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام نیست.

امام زمان حضرت مهدی (عج) هم نام و هم کنیه حضرت پیامبر اکرم(ص) است. در روایات آمده است که شایسته نیست آن حضرت را با نام و کنیه، اسم ببرند تا آن گاه که خداوند به ظهورش زمین را مزیّن و دولتش را ظاهر گرداند.

بجاست که در خصوص این روز مبارک و روز مولود موعود به بیانات مقام معظم رهبری اشاره شود که فرمودند: انتظار منتظران مهدی موعود، در درجه اول، انتظار استقرار عدالت است ... درد بزرگ بشریت، امروز همین مساله فقدان عدالت است. همیشه دستگاه های ظلم و جور در سطح دنیا به شکل های مختلف بر مردم جفا کرده اند; بشریت را زیر فشار قرار داده اند و انسان ها را از حقوق طبیعی خود محروم کرده اند; اما امروز این معنا از همیشه تاریخ بیشتر است و رفع این را انسان از ظهور مهدی موعود می طلبد و انتظار می برد. مساله، مساله طلب عدالت است ... جوانان و روشنفکران و عموم ملت ما با اعتقاد به ظهور مهدی، علیه الصلاة والسلام، این اعتقاد راسخ را در دل خود پرورش می دهند که نظم ظالمانه جهانی، قابل زوال است و ابدی نیست; می شود با آن مبارزه و در مقابل آن ایستادگی کرد ... درس دیگر اعتقاد به مهدویت و جشن های نیمه شعبان برای من و شما این است که هر چند اعتقاد به حضرت مهدی، ارواحنا فداه، یک آرمان والاست و در آن هیچ شکی نیست; اما نباید مساله را فقط به جنبه آرمانی آن ختم کرد یعنی به عنوان یک آرزو در دل، یا حداکثر در زبان، یا به صورت جشن- نه، این آرمانی است که باید به دنبال آن عمل بیاید. انتظاری که گفته اند، فقط نشستن و اشک ریختن نیست; انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان آماده کنیم. سربازی امام زمان، کار آسانی نیست. سربازی منجی بزرگی که می خواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین المللی مبارزه کند، احتیاج به خودسازی و آگاهی و روشن بینی دارد.

دکتر شریف

مدیرعامل موسسه رهپویان شریف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
http://bayanbox.ir/view/4159571295653715246/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DB%8C.jpg