وبلاگ رهپویان شریف

وبلاگ آموزشی،خبری،تحلیلی
nofollow

رهپویان شریف درقاب تصویر

آخرین نظرات
  • ۷ مهر ۹۵، ۰۶:۴۳ - علیرضا برق
    B
  • ۱۰ فروردين ۹۵، ۱۲:۱۶ - علی رضا
    سلام
محل لوگوی شما

به روایت تصویر

تابلو سلامت

ایرج حریرچی، قائم‌مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون پرداختی از سوی بیمه‌ها در سال جدید نشده است، گفت: در سازمان بیمه سلامت ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که امیدواریم زودتر به ما برسد و تأخیرها برطرف شود.

✅ بیشترین رشد تعرفه در حوزه ویزیت و در بخش پزشک عمومی و پزشک خانواده بوده است و در حوزه تخصص از میانگین ۱۰ درصد بالاتر است. همچنین ضریب K که بیشتر در حوزه جراحی وجود دارد درصد رشدش از میانگین ۱۰ درصد کمتر بوده است و این به معنی حمایت از اقشار جامعه است.

✅ در حوزه دارو تصمیم‌گیری افزایش کل سبد دارو در ۱۰ درصد بوده اما درمورد قیمت‌ داروهای خارجی رشد صفر درصد پیش‌بینی شده است.

✅ در بخش هتلینگ چون به اداره بیمارستان‌های خصوصی و دولتی مربوط است افزایش بیش از ۱۰ درصد را تجربه می‌کند.

✅ معطلی در اعلام تعرفه‌ها به مشکلات بیمه‌ها مربوط بوده است بعضی از بیمه‌ها به طور کامل به این نرخ‌ها وابسته و برخی به طور نسبی است. بیمه‌ها مخالفت‌هایی درمورد درصد افزایش تعرفه داشته‌اند اما در جلسه اخیر شورای عالی بیمه آن را قبول کرده‌اند و درمورد برخی اختلاف‌ها مثلا درمورد پزشک تمام وقت با نظر وزیر رفاه و بهداشت حل شد.

✅ شورای عالی بیمه ترکیب ۹ نفره دارد ۵ تا ۷ نفر خریدار خدمت، یک نفر تولیت و یک نفر ارائه کننده خدمت است. نظر وزارت بهداشت این بوده افزایش ۱۰ درصدی تعرفه در کل سبد کفایت نمی‌کند، اما این به معنی آن نیست که بعد از تصویب که یک قانون است آن اجرا نشود.

✅ تعرفه‌های مصوب جزءبه جز توسط وزارت بهداشت از نظر اجرا و حمایت پیاده می‌شود و اصول دموکراسی و حمایت از قانون نشان می‌دهد که هر تصمیمی پس از مباحث انجام شده هر تصمیمی گرفته شود باید اجرایی شود. بنابراین وزارت بهداشت با افزایش ۱۰ درصد مخالف بود اما درمورد ترکیب افزایش‌ها سعی شده این مشکل در کل سبد به حداقل برسد. جامعه پزشکی نیز با توجه به هزینه‌های جاری اعتراضات متعددی داشته است اما مطمئن هستیم به این تعرفه‌های مصوب وفادار هستند و با آن همکاری می‌کنند.

✅ همچنین اهرم‌های لازم برای اعمال نظارت و کنترل بر تعرفه‌ها وجود دارد و سازمان نظام پزشکی نیز این ارقام را پذیرفته است و در سطح جامعه اعمال می‌شود این در حالی است که به خدمات بستری اعتراضاتی وارد شده اما اکنون که ماه‌های ابتدای سال به اتمام رسیده بخش خصوصی و دولتی در حوزه بستری در ۹۹ درصد تعرفه سال گذشته را اجرا می‌کنند. البته در خدمات سرپایی تخلفاتی است که آن را قبول داریم.

نظرات (۱)

  • رسانه بلندآوا
  • خانه
    درباره ما
    تماس با ما
    ثبت تبلیغات
    خبر - نیروهای دموکراتیک به 2 کیلومتری «منبج» رسیدند


    کپی برداری از مطالب این سایت با ذکر نام نویسنده و نام سایت مجاز است .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    http://bayanbox.ir/view/4159571295653715246/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DB%8C.jpg