وبلاگ رهپویان شریف

وبلاگ آموزشی،خبری،تحلیلی
nofollow

رهپویان شریف درقاب تصویر

آخرین نظرات
  • ۷ مهر ۹۵، ۰۶:۴۳ - علیرضا برق
    B
  • ۱۰ فروردين ۹۵، ۱۲:۱۶ - علی رضا
    سلام
محل لوگوی شما

به روایت تصویر

تابلو سلامت

به گزارش روابط عمومی رهپویان شریف ،درچندسال گذشته کم نبودند پزشکانی که به جای حضور در بیمارستان با تلفن از حال بیمارشان خبردار می‌شدند و نتایج آزمایش‌ها و نوار قلب بیمار را با فکس برایشان ارسال می‌کردند. حالا با پیشرفت تکنولوژی بدیهی است که این پزشکان به جای فکس و تلفن از تلگرام، ‌وایبر، ‌واتس‌اپ استفاده می‌کنند.

دکتر احمد آریایی‌نژاد درباره نسخه‌پیچی و درمان بیمار با استفاده از ارسال تصاویر مربوط به نتایج عکس و آزمایش در شبکه‌های اجتماعی می‌گوید: استفاده از تکنولوژی برای افزایش سرعت اگر موجب کاهش دقت نشود و برای موارد اضطراری اشکالی ندارد چون چاره‌ای نیست.

به گفته وی به طور نمونه بیمار بدحالی در حال انتقال به بیمارستان است و پزشک هم دور از دسترس است در چنین شرایطی می‌توان از این ظرفیت برای درمان اضطراری استفاده کرد اما باید پذیرفت که این مسئله دقت پزشک را پایین می‌آورد.

بنا به تأکید این پزشک، ‌بخش مهمی از تشخیص و درمان بیماری با معاینات بالینی و گرفتن شرح حال انجام می‌شود با وجود این اما برخی از پزشکان برای سود بیشتر ممکن است بیمار را به بیمارستان معرفی کنند یا برایش خدمات پاراکلینیکی و آزمایشات بی‌رویه تجویز کنند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ویزیت‌های اینترنتی هم نمونه‌های دیگری از برخی تخلفات پزشکی است که اگرچه می‌تواند در برخی موارد ضروری با کمک به سرعت کار مفید باشد اما به طور جدی دقت تشخیص بیماری را پایین می‌آورد.

حسین میردهقان، مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت نیز در این رابطه می‌گوید: گاهی ویزیت و معاینه‌ای انجام می‌شود ولی از طریق شبکه‌های اجتماعی برای تکمیل اطلاعات و دریافت نظرات مشورتی استفاده می‌شود که از این موضوع تا حدی می‌توان گذر کرد.

وی تأکید می‌کند: به هیچ وجه ویزیت اینترنتی قانونی نیست. موارد سرپایی و بستری زمانی که صحبت از ویزیت و درمان می‌شود چند اصل مهم است؛ اول اینکه بیمار باید ارزیابی شود و شخصی که این کار را انجام می‌دهد باید صلاحیت حرفه‌ای انجام ویزیت و معاینه را داشته باشد.

همچنین شهریار خاقانی، مدیرکل نظارت بر تبلیغات سازمان نظام پزشکی در این‌باره می‌گوید: با شرح حال اینترنتی نمی‌توان به تشخیص رسید، حتی برای اینگونه خدمات، تعرفه‌ای هم وجود ندارد. معاینه تلفنی هم که وجود دارد باز کمکی به پزشک و بیمار نمی‌کند و این روش‌ها به معنی طبابت نیست.
روابط عمومی رهپویان شریف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
http://bayanbox.ir/view/4159571295653715246/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DB%8C.jpg